Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, ülkesinin donanmasını nükleer silahlarla donatacağını açıkladı. Bu açıklama, Çarşamba günü devlet medyasınca aktarıldı. Bu beyan, Kuzey Kore'nin, bölgesel güçlerle süregelen gerginlikler arasında donanım yeteneklerini artırma taahhüdünü vurguluyor. 10,000 tonluk savaş gemileri inşa etme planları da, Kuzey Kore'nin donanmasını geliştirme yönünde iddialı bir genişleme gösteriyor.
Kim, bu açıklamayı, geçen yıl fırlatılan iki adet 5,000 tonluk sınıf muhriplerden biri olan Choe Hyon'un görev açılışında yaptı. Etkinlik, Salı günü Nampo liman kentinde gerçekleşti. Bu tür gemilerin göreve başlaması, Kuzey Kore'nin askeri güçlerini modernize etme konusundaki sürekli çabasını gösteriyor.
Bu gelişmelerin önemi küçümsenemez. Donanmanın nükleer silahlarla donatılması, Kuzey Kore'nin caydırıcılık yeteneklerini artırmayı hedefliyor. Bu adım, komşu ülkeler ve ABD arasında endişeleri artıracak, potansiyel olarak bölgedeki askeri hazırlıkların ve deniz konuşlanmalarının artmasına yol açacaktır.
Nükleer entegrasyon için öngörülen silahların teknik detayları açıklanmamış olsa da, 10,000 tonluk savaş gemileri, Kuzey Kore'nin filosunun görünümünü ve yeteneklerini önemli ölçüde genişlettiğini gösterebilir. Önceden fırlatılan iki 5,000 tonluk muhrip, bu modernizasyon çabasında kritik birer unsur olarak hizmet vermesi bekleniyor.
İleriye dönük değerlendirme, bu gelişmelerin Doğu Asya’da tırmanacak gerilimlere neden olabileceğini gösteriyor. Bölgesel ülkeler, deniz savunmalarını güçlendirerek ve askeri iş birliklerini artırarak karşılık verebilir, bu da denizlerde yeni bir silahlanma yarışını tetikleyebilir. Bu tür eylemler, Kore Yarımadası üzerindeki nükleerden arındırma çabalarını daha da karmaşık hale getirebilir ve bölgede uzun vadeli istikrarı zayıflatabilir.

