ABD'nin Grönland Özel Temsilcisi, Washington'ın Arktik bölgedeki askeri varlığını yeniden kurma ihtiyacını vurguladı. Çarşamba günü yaptığı açıklamada, yıllardır azalan askeri katılımın ardından, ABD'nin bölgedeki altyapısını güçlendirip etkisini yeniden kazanmasının kritik olduğunu ifade etti.
Soğuk Savaş sırasında ABD, Grönland'da 17 askeri tesis işletmekteydi, bu da adanın stratejik önemini göstermektedir. Ancak, zamanla bu üsler kapatıldı ve adanın kuzeyinde yalnızca Pituffik üssü kalmıştır. Azalan askeri varlık, ABD'nin Arktik'teki yeni tehditlere uyum sağlama kapasitesini sorgulatmaktadır; zira bölgede artan küresel ilgi gözlemlenmektedir.
Grönland'ın stratejik önemi, özellikle büyük güç rekabetinin gölgesinde her geçen gün daha da ön plana çıkıyor. İklim değişikliği nedeniyle Arktik bölgeye erişim kolaylaşmakta, bu da sadece ABD değil, aynı zamanda Rusya, Çin ve bölgedeki çıkarları olan diğer ülkeler arasında kaynak ve ulaşım yolları için artan bir rekabete yol açmaktadır.
Halen, Pituffik üssü ABD'nin Grönland'daki tek askeri tesisi olarak hizmet vermektedir. Bu üs, füzelerle ilgili tehditleri izleme ve daha geniş Arktik bölgesindeki operasyonları destekleme işlevi görmektedir. Ek askeri üslerin yeniden kurma tartışmaları, Washington'ın stratejik taahhütlerini ve gelişen jeopolitik tehditlere yanıtlarını değerlendirmesine bağlı olarak hız kazanması bekleniyor.
Öngörülen durum, Grönland'daki varlığını artırmamanın bölgedeki etki kaybına neden olabileceğini göstermektedir. Rakip güçler bölgedeki faaliyetlerini genişlettiği için, ABD'nin Grönland'daki askeri kabiliyetleri ve ortaklıklara yatırım yapmayı önceliklendirmesi beklenmektedir.
